Regularny serwis kotła gazowego nie tylko przyczynia się do zwiększenia wydajności pracy tego urządzenia, ale również jest gwarancją bezpieczeństwa jego użytkowników. Nawet stosunkowo niewielka awaria pieca może doprowadzić do ulatniania się gazu lub zatrucia tlenkiem węgla. Podpowiadamy, jak często należy serwisować kocioł gazowy i komu zlecić to zadanie.

 

Korzyści wynikające z regularnego serwisu kotła gazowego

Zarówno polskie prawo budowlane, jak i producenci poszczególnych modeli kotłów gazowych jasno określają, z jaką częstotliwością należy serwisować instalacje grzewcze. Standardem jest wykonywanie przeglądu technicznego raz do roku, najlepiej przed rozpoczęciem sezonu grzewczego.

Szacuje się, że znajdujący się w kotle gazowym palnik, w ciągu dwunastu miesięcy, pracuje przez ok. dwa tysiące godzin. Wynik ten można przełożyć na osiemdziesiąt trzy dni stałej eksploatacji. Jeżeli zależy nam na tym, aby urządzenie działało bez zarzutu przez wiele lat, to należy je regularnie serwisować i, w razie konieczności, wymieniać zużyte podzespoły.

Główne korzyści wynikające z regularnego serwisowania kotła gazowego:

  • wydłużenie żywotności urządzenia;
  • komfort i bezpieczeństwo użytkowników kotła;
  • niższe rachunki za ogrzewanie (regularnie serwisowany kocioł zużywa mniej paliwa, przez co jest bardziej wydajny);
  • możliwość wcześniejszego wykrycia poważniejszych awarii przekłada się na niższe koszty napraw.

 

Komu zlecić serwisowanie kotła?

Serwisowanie kotła gazowego mogą Państwo powierzyć naszym doświadczonym serwisantom. Odradza się wykonywać tę pracę samodzielnie, ponieważ bardzo łatwo uszkodzić poszczególne elementy pieca. Podczas wykonywania serwisu pracownik naszej firmy nie tylko oceni stan zabezpieczeń urządzenia, ale również sprawdzi jego działanie i oczyści wnętrze kotła z wszelkich zabrudzeń. Kontroli poddawane są także wszystkie elementy pieca, tj. palnik, wymiennik ciepła, filtry wody i gazu oraz część spalinowa kotła wraz z podzespołami.